středa 17. února 2010

Mrkvové lasagne

Než se vrátím ke slíbenému mrazivému článku, mám tu něco lepšího. Dnešní oběd měl poměrně velký úspěch, a tak mi to nedá, abych Vás s příslušnou dobrotou neseznámila.
Jedná se o dětský pokrm, pouze pro dospělé by možná neškodila obměna nebo postup přesně podle kuchařky Dagmar von Cramm: Vaříme pro děti. Kniha je velmi chuťově pestrá a často z ní čerpám. Tentokrát jsem několik surovin změnila, takže přes stejný název, je má verze přeci jen trošku jiná.
Vážené maminky a tatínkové, jdeme na to!

Na takový proces vaření je u nás třeba řádné přípravy. Jeden pult na vaření patří mamince, ovšem i na dětském stolečku, kde vládne má dvouletá dcera, se dějí věci...
Vyndám si tedy vše potřebné náčiní: malý pekáček 23x28 cm tak akorát pro dva strávníky a dále suroviny:
250 g mrkve
125 ml zeleninového vývaru, může být i o trochu víc
9-10 ks lasagní
velké rajče
polovina červené papriky
1 střední stroužek česneku
125 ml polotučného mléka
ca 75 g zakysaného jogurtu nebo smetany
ca. 100 g strouhaného sýra
sůl a olivový olej na vymazání pekáčku.

Mrkev omyjeme, oloupeme a nakrájíme na větší kousky. Spolu s oloupaným česnekem a zeleninovým vývarem vaříme asi 15 minut. V originálním receptu je i kari, což se mi příliš pro dvouleté dítě nezdá. Navíc autorka ve většině receptů používá pepř, což se mi u jídel pro malé děti nelíbí vůbec. Kari a pepř jsem tedy vynechala a mám pocit, že ve výsledném efektu ani jedno nechybělo. Troubu rozehřejeme na 200° C (horkovzdušná 180°C). Zatímco hrneček krásně bublá, nakrájíme rajčata (já je nejdřív krátce spařila a odstranila slupku - není ale nutné) na malá kolečka. Polovinu papriky zbavenou semínek nakrájíme na čtverečky. Pekáček vytřeme olejem a můžeme položit první vrstvu lasagní. Mezitím se dovařil vývar s mrkví. Rozmixujeme jej, přidáme mléko (dala jsem o trochu víc než 125 ml - výsledek je šťavnatější) a zakysaný jogurt. Trochu dosolíme. Trochu směsi potřeme první vrstvu lasagní, následuje druhá vrstva lasagní. Na ni poklademe rajčata a papriku a další vrstvu lasagní. Následuje nastrouhaný sýr a přelijeme zbytkem omáčky. Pečeme na střední mřížce asi tak půl hodiny, až bude povrch nazlátlý.
Výsledek byl voňavý a chuťově jemňounký. Ještě tak umět dodat obrázkům krásnou vůni pokrmu...
A co mezitím prováděla má dcera? Na stoleček připravila mističky. Ořechy ve skořápkách smíchala s kaštany a vyžádala si vařečku. Pak už následovalo jen další míchání a míchání. Občas se přiblížila k troubě napřáhla ručičku a prohlásila: "žáža" a zase hned odběhla.

Jelikož si nechala dvakrát přidat, troufám si říci, že to opravdu byla bašta. Doporučují obě kuchařky a strávnice.

Žádné komentáře:

Okomentovat